Tråkdag

Har haft världens tråkdag idag. Ingen har haft tid att hitta på något och jag har inte känt för att göra något själv så idag har det mest blivit att sitta och rulla tummarna och låta timmarna passera :-) Har iallafall sett årets julkalender på svtplay. Älskade originalet så var ju tvungen att se hur den nya är och den är faktiskt helt okej, inte som den första men ändå sevärd. Det är verkligen sjukt smidigt med svtplay, bara trycka igång och sen se avsnitt efter avsnitt.

Imorgon är det dock slut på slöandet för då börjar det riktiga julförberedandet. Har min älskade to do lista så att jag inte ska glömma något.

Torsdag 20/12
• Gå ner till stan
• Apoteket - hämta babytobe paket, köpa nya järntabletter och köpa julsenap.
• Hotell Maria -Fixa svärföräldrarnas present
• Gina Tricot - köpa större mjukisbehåar. Är ren tortyr att ta på mig de jag har nu.
• Gå inom trebutiken och byta min laddare.
• H&M - toning och någon snygg topp till lillejul.
• Pistaschia - fixa de 2 sista julklapparna
• Hem och tona håret.

Fredag 21/12
• Julhandla på maxi&citygross
• Grovstädning

Lördag 22/12
• Tvätta
• Göra julgodis
• Göra janssons frestelse till 23/12
• Damma, dammsuga och moppa golv
• Spelkväll med Sara & Jocke
• Slå in de sista julklapparna
• Måla naglarna

Söndag 23/12
• Duscha och tvätta hår
• Jobba 7-13
• Julfika hos farmor och farfar
• Julmiddag hemma hos oss med min familj

Julafton!!
•Jobba 7-14
• Julaftonsmys 15.00 :-)

Så skönt att ha mycket att göra, då kommer det gå snabbt till julafton, min absoluta favoritdag på hela året. Man samlas med de man älskar mest, äter gott och bara tar sig tid att umgås. Svårt att tro att vi kommer ha vårt älskade pyre hos oss nästa jul. Då blir det jultomte :-)




Kommentarer
Mathilde

Kolla gärna in min blogg. Ha en trevlig kväll. =D

2012-12-20 @ 16:49:03
URL: http://carmenmathilde.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0