TJUGOHUNDRAELVA DEL 2

MAJ

I början av Maj flyttade vi till kolonin på heltid, mysigt. Blev många mysiga dagar där med Annika
där vi solade och tog en massa fjantiga bilder =)





Jag färgade håret ännu ljusare och klippte mig rätt så kort för att vara jag



En morgon satt jag på jobb och fick ett helt galet infall, jag ville ha en hund. Min kollega satt nämligen på blocket och kollade hundar och jag fick syn på en liten valp och bara fick ett sådant sug att jag vill också! Så fotade bilden och skickade till Mattias och frågade om vi inte kunde åka och titta på den. Nu i efterhand tycker jag så synd om honom. Vi hade ju bara varit tillsammans i några månader och bott ihop i mindre än en månad och nu skulle jag lura på honom en hund när han dessutom var allergisk. Känner mig lite hemsk nu när jag tänker efter, men han var rätt positiv till iden och det blev en valp till slut efter många turer fram och tillbaka. Det blev inte den första valpen utan en helt underbar Keeshondvalp istället som vi älskar så himla mycket och inte kan föreställa oss ett liv utan. Han har charmat både oss och våra familjer.

Första gången jag såg honom och hans syskon. Visste direkt att det var honom vi skulle ha och blev förälskad vid första ögonkastet.




Då var det ca 3 veckor kvar tills vi skulle få hem honom och jag kunde inte hålla mig så det blev några rundor till för att hälsa på vår sötnos. Under den eviga väntan tillbringade vi varje ledig stund med att läsa på och köpa en massa grejer till honom. Varken jag eller Mattias hade ju haft hund innan så det var ju en helt ny värld som öppnade sig för oss, mycket att lära sig. Under denna tiden diskuterade vi även hur vi skulle göra OM Mattias blev för allergisk, inget roligt ämne men kom fram till att då skulle hans föräldrar få ta över honom =) tack och lov blev det aldrig aktuellt, det har gått superbra med allergin och Mattias känner nästan aldrig av den.






Den 27 maj var det äntligen dags att hämta hem vår lillkille som fick namnet Mojito. Mattias förslag =)






Sedan så handlade det mesta om mojito resten av månaden =)

JUNI

I juni mös vår lilla familj rundor i kolonin och gjorde inte så mycket, vi tog det mest lugnt och bjöd över vänner för mysiga grill och vinkvällar. Jag fick världens finaste födelsedagspresent i förskott av min älskling, en rosa cykel!!! Blev så himla glad.




Jag hade födelsedagsfest i kolonin och vi bjöd över lite vänner på grillat. Blev riktigt lyckat.
Midsommarafton firade vi också i kolonin med vänner och det var riktigt roligt, både gamla och nya bekantskaper. Blev rätt mycket dans på dansbanan till en riktig orkester och såklart några midsommarlekar.



I slutet av juni blev det äntligen ett första dopp i havet, dock tyvärr också  det sista men det var riktigt härligt.




JULI

Mojito fortsatte att mysa rundor i trädgården. Blev 3 månader gammal och han växte alldeles för fort




Blev några mysiga kvällar på uteserveringarna




Jag, Annika och Lina hade en gemensam födelsedagsfest som faktiskt blev rätt lyckad. Första natten vi lämnade bort Mojito och det kändes så hemskt.








AUGUSTI

Handlade mest om jobb. Min lillebror fyllde år och Mojito fortsatte växa





Mattias kusinbarn döptes och jag hade problem med att välja outfit. Till sist blev det denna klänningen med grå kavaj över. Första gången jag träffade hela hans släkt.



I slutet av augusti köpte vi en tv och då flyttade vi hem till lägenheten igen. Lite för tidigt för det var fortfarande härligt ute. Fortsatte mysa med Mojito.



Towermadness spelades rätt mycket under hela året, i Augusti kom en ny uppdatering =)






Slut på del 2.



Kommentarer
Jill

.... :-) tack söta du!

2012-01-05 @ 19:00:58
URL: http://jillh.blogg.se/
sara

men herregud vilken söt hund du har :)

2012-01-05 @ 21:13:18
URL: http://sarakarlson.blogg.se/
Anna

sara: Tack sötis! han är vårt lilla charmtroll =)

2012-01-06 @ 10:51:24
URL: http://lovelyanna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0