TJUGOHUNDRAELVA DEL 3

September

September inleddes med en liten roadtrip till Jönköping med älskling och John, M skulle kolla och eventuellt köpa en radiobil. Personen som sålde var rätt så idiotisk men det blev ett köp ändå. Medan vi väntade gick vi ner till sjön och det var så vackert, tog hur många bilder som helst.





Tog en massa bilder på Mojito som fyllde 6 månader






Var på Sofiero hundutställning och såg mojitos mormor och moster ställas ut, gick tyvärr inte så bra för dem men det var en rolig upplevelse, första gången jag var på en hundutställning.





Fick ett ryck och bestämde mig för att köpa ny säng och slänga ut den gamla. Gjorde detta då älsklingen inte var hemma och det var sååå jobbigt. Tack och lov att min bror och Pernilla hjälpte mig annars hade det inte varit möjligt. Mattias kom hem och blev rätt så glad, han hade känt på sig att jag skulle göra något sådant så det var nog ingen superöverraskning men han gillade det =)






Sedan inträffade en av höjdpunkterna detta året, mitt älskade HIF tog SM guld!!! Shit vad glad jag blev. Var på jobb och fick höra matchen på radion och när slutsignalen gick hoppade jag, skrattade och grät, var en helt otrolig känsla. Ren lycka. Något som gjorde mig ännu gladare var att Mattias fyllde med till Olympia för att hylla dem. Det trodde jag faktiskt aldrig då han verkligen inte gillar fotboll och har aldrig varit på en match, men han gjorde det för min skull och det var något av det finaste någon gjort för mig.




Oktober

Inleddes med att jag fick älsklings gamla systemkamera, NIKON d200. Blev superglad för jag har alltid älskat att fotografera så jag och Annika tog ett litet photoshoot vid nakenbadet och lekte loss lite =)





Jag och Mojito åkte och plockade svamp med Jocke & Sara, Mattias jobbade tyvärr.. Dock hittade vi inte så mycket svamp, det var rätt sent på säsongen och dessutom väldigt urplockat, men det var skönt att komma ut i skogen lite.






När Mattias hade slutat åkte vi tillbaka till skogen fast denna gången skulle vi fotografera istället. Det var en underbar dag med vackert ljus och fina höstfärger. Mattias tog många bra bilder på Mojito och några av dem har vi förstorat och pryder vår lägenhet nu. Jag är ju inte hälften så duktig som honom men tyckte att jag lyckades få någon bra bild. En riktigt mysig eftermiddag med vår lilla familj.
De första tre tog Mattias och jag älskar dom!





Mina försök...





På vägen hem körde vi förbi en liten sjö och det var så vackert att vi var tvungna att stanna till och fotografera.



Sedan hade jag en egen liten photoshoot hemma med Mojito.




Mattias mamma skule fotografera mig till en fototävling så vi passade på att ta lite familjebilder =)



Sandra fyllde år och vi hade festen hemma hos oss. Mattias och Mojito kastades ut och det blev en superrolig tjejkväll som avslutades med utgång där vi dansade tills vi fick ont i fötterna.





November

I november tjuvstartade vi med lite julmys. En adventskalender köptes till Mojito och vi hade glöggkväll på jobbet.




Mitten av november var inte lika kul. Det hände något och jag och mattias var oense om vad vi skulle göra. Det var mycket bråk och mycket tårar under denna perioden tills vi äntligen kunde enas. Ibland trodde jag att det var slut för oss, att vi inte skulle kunna fortsätta med varandra men till slut ordnade det sig och jag vet att detta stärkte oss, både individuellt och som par. Vi blev mer sammansvetsade och känns nu närmare varandra än vi någonsin gjort. Så jag antar att det är som de säger, inget ont som inte har något gott med sig.

I slutet av november klädde vi vår första gemensamma julgran! Visserligen plast, men ändå. Tyckte att den blev jättefin =) Gjorde också klar vår adventsljusstake.




 
December

Mojito hittade ett nytt sovställe



Gjorde ett julkort som vi skickade till nära och kära. Det var inte lätt, Mojito hatade tomteluvan och ville absolut inte sitta stilla vid granen men till slut fick vi ett hyfsat iallafall =)



Jag tvingade älsklingen att baka ett pepparkakshus, var dock inte så roligt som jag trodde att det skulle vara och det blev en del tjafs men det blev rätt fint till sist tycker jag.



Mojito fick ett eget julhem



Julafton kom och förmiddagen spenderades hos min morfar och senare farmor och farfar med pappa och mina brödrar. Efter det åkte vi hem och började förbereda efterom vi skulle ha julaftonskvällen hemma hos oss med Mattias släkt. Blev en massa julklappar under granen och en riktig mysig familjejul. Massor med god mat och fina klappar. Mattias hade förberett en musiktävling som alla tyckte var rolig. En riktig lyckad jul med andra ord.





Fick så fina julkappar av min älskling, en easy curl som är riktigt bra,är superlätt att locka håret med, en underbar silverkandelaber som jag velat ha hur länge som helst och nästan det bästa av allt =)




Jag fyndade stövlar på mellandagsrean och vi bjöd hem lite vänner på tacos. Däremellan fick vi ett ryck och köpte en till byrå från ikea som vi spenderade en kväll med att sätta ihop. Mattias kpte även en tv till sovrummet.





Var supermysiga mellandagar, både jag och Mattias var lediga och vi bara lullade rundor och tog det lugnt. Ville inte att det skulle ta slut men vardagen kommer alltid förr eller senare.

Nyår spenderades hos Jocke & Sara där vi åt god 3 rätters middag. Stackars Mojito var livrädd fast han hade fått lugnande tabletter och vi tyckte så synd om honom, men det var en trevlig kväll.




Det var 2011 och det var ett helt underbart år. Hände mycket roligt men det bästa kan sammanfattas i tre punkter
- Jag och min fina älskling blev tillsammans
- Vi köpte världens finaste hund
- HIF vann trippeln










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0